Isnin, 8 Ogos 2011

Top 5 Cerita Hantu Paling Seram

Memandangkan dalam bulan yang mulia ini hantu polong,penanggal,pocong dan segala bagai telah dirantai maka aku memberanikan diri untuk mengexposekan beberapa filem hantu yang seram sama ketika aku masih kecil dan comel.


Bagi pandangan budak kecil seperti aku dulu,cerita yang dihasilkan sangat seram hingga membuatkan aku menonotonnya sambil menutup muka dengan bantal..dan part yang paling celaka ketika menonton filem seram ialah dimana ketika sedang menonton tiba-tiba lampu sengaja dipadamkan oleh abang aku..perkara sebegitu telah membuatkan menangis teresak-esak.Justeru aku mengambil tisu Premium dan mengelap air mata aku yang bercucuran jatuh ke bumi.


Owh..membebel sahaja dari tadi sehingga terlupa rupanya ada abang yang kacak dan kakak yang manis sedang membaca entri ini..adik manis..aku tak ingin menyebut namamu :(.Jadi marilah sendiri merasakan keseraman tersebut.


5. Mak Lampir 


bukan mak jemah okey.
Sebenarnya cerita mak lampir ni tak seram pun,tapi kawan aku kata seram.Di rumah dia sahaja mempunyai hampir 20 koleksi cerita Mak Lampir ni.Setelah beberapa tahun VCD mak lampir itu terpaksa dilupuskan kerana menjadi sarang anai-anai.

Mak lampir ni bukan hantu tapi macam nenek sihir yang evil,pandai bersilat..lepas tu ada power otomen..boleh terbang..aku terlupa yang rumah aku dulu juga mempunyai VCD Mak Lampir ini..dan akhirnya CD tersebut aku buat baling-baling je..ala macam macam baling piring tu..


4.Main-Main Hantu


play-play ghost
Cerita play-play ghost ni memang best gila,sehingga membuatkan aku ternanti-nanti setiap kali keluar dikaca televisyen.Berkisar sekumpulan pelajar perempuan yang nak pergi mana ntah,lepas tu bas yang dinaiki rosak jadi terpaksa bermalam dirumah kosong.

Hamid Gurkha ketiak masa tu muda remaja dan menjadi driver bas..kelakar cangat-cangat,,itew shukew abang amid..cepat muntah! Mula-mula budak perempuan nak takutkan cikgu diorang yang selalu cakap besor..tengok-tengok ada hantu lain.

Last sekali hantu yang kacau diorang tu sebenarnya orang jahat..masa siang nak balik tu barulah ada hantu betul-betul.Tapi bila aku tengok semula cerita ni..tak seram langsung..nak ketawa pun ada..haisyhh..maklumlah semenjak dah hensem besar ni kan..sambil menyikat rambut..






3.Malam Satu Suro




Cerita yang berasal dari Indonesia,siapa tak kenal..sundabolong..ala yang dia beranak kat bontot tu..pastu kena bunuh..seram jugak cerita ni..sampai sekarang bagi aku seram..kalau kau tak percaya cinta kau tengok kat You Tube.

huh..aku baru tengok kejap ni..mula-mula dah menakutkan..

                                 Bangkitlah suketi...bangkitlah!!!!!


Dulu part yang mula-mula aku dah tutup muka aku kat bantal,lepas tu aku..jenguk sikit-sikit..tapi ada jenis orang dia takut tapi tutup telinga..sepatutnya tutup mata..




Silalah menonton pada waktu malam ya.sangat seronok..lebih-lebih lagi waktu itu hujan renyai dan kilat sabung menyabung diluar..:)


2.Dukun Lintah




Cerita ni sangat lama,aku tengok guna Tape yang bergulung-gulung..itupun pinjam orang..maklumlah orang tak berada..Seronok masa tu walaupun takut..

Aku pun tak faham sangat jalan cerita dia,yang aku tahu aleh-aleh lintah dah masuk dalam mulut ngan perut..tak de hantu pun.cuma suspen bab lintah tu je..




Ending dia walaupun klise tapi aku suka,biasalah kan yang baik akan menang akhirnya.Kalau yang mana-mana belum tengok.layankan aje sambil menunggu waktu berbuka tu..


No 1 Telaga Angker




Mula-mula abang aku bagi tahu yang cerita ni seram dia tengok kat rumah kawan.Aku pun ye tak yelah kan.Sekali bila tengok....terus lari kat dapur..seram touk...Sebab ni filem sundelbolong pertama aku tengok..memang horror habis.

Dengan matanya yang hitam kat sekeliling tu,pakai baju putih..memang cam pontianak lah..tapi kalau tengok ramai tak seram sangat la kan.Masing-masing nak tunjuk dia lah yang paling cool.

                                              ****************************************
Itu anatara filem seram yang aku takut masa kecik,tak tahu dengan korang pulak kan.Sekarang ni pun cerita hantu dah macam hantu orang putih.Hantu kurang tapi suspen yang lebih.

Owh ya abang kacak amat suka menonton filem seram sambil membawa adik manis yang lemah.Kau tahu kan dia buat kat dalam wayang tu? to become a HERO pada adik manis tersebut.




p/s: owh..cerita hantu yang paling kau takut apa ya?

12 ulasan:

syerz eyryn berkata...

hehe. . dlm 5 nie, ryn tgokk mak lmpir jewp. .
yg laen ta pnah tgokk. . cian kan3 ? :(

IJAT360 berkata...

syerz eyryn: owh tak pe..tak berdosa pun kalau tak pernah tengok..hehe

Beeha B. berkata...

dukun lintah tu je pnh tgk..tp tgk x hbs sbb geliiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii~

nana berkata...

haha..x ley blah citer malam 1 suro tue.nampok benor nipunyer..tali kat belakang pontianak tue :P

cikcomot berkata...

HAHAHAHA.. aku tak pernah tgk semue citer ni ijat..

tapi video yg kau letak tuu siries kelaka gile..


orang tengah siap2 nak bukak puasa.. aku boleh ketawa gile2..

:D

KOMEN-KOMEN.. berkata...

SEMUA NI NANA DA TGK..DULU MASA KECIK SUKA DUKUN LINTAH....MALAM SATU SURO PUN SERAM GAK... NANA MEMNG SUKA TGK CITER SERAM..

NurAmal berkata...

sundal bolong tu memng cerita hantu paling seram ah... XD

cerita2 skrg x seram pon....

wany azmy berkata...

hahaha...wani suka tgok cter seram... bab y seram kite tutup mte ngn tangan p tangan 2 di bukakn sikit untuk tengok...suma cite kt ats wani da tgok...ala te lme kn...cume citer dukun lintah je xpernah tgok...ps nie lh la cari...huhuhu...p kn skang ni citer seram just byk suspen je lebih kn...p wani tetp guk jerit...kih3

Azham Vosovic berkata...

cerita mak lampir ni dulu femes!

tp sy x suka sbb dlm bahasa Indonesia...tak paham....

Tanpa Nama berkata...

gilanyaaaa

Tanpa Nama berkata...

sume cte 2 hanz dh tgk. Cme cte mak lampir je xtgk. Xmnt. Cte yg suzana berlakon mmg seram. Suzana asyk jd cindrella je dlm cte antu.

Fachri berkata...

wkwkwk film maak lampir ingt kali di indosiar dl ckck. sip gan artikel'a
oia mmpir" di blog sya juga yaaa~

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...